صفحه‌ی فرود یا لندینگ پیج چیست؟

در بازاریابی دیجیتال، صفحه فرود یک صفحه‌ی وب مستقل است که به طور خاص برای یک کمپین بازاریابی یا تبلیغاتی ایجاد می‌شود. در واقع جایی است که یک بازدیدکننده پس از کلیک بر روی پیوندی در ایمیل یا تبلیغات گوگل، یوتیوب، فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر یا مکان‌های مشابه در صفحه‌ی مورد نظر فرود می‌آید. بر خلاف صفحات وب، که معمولاً اهداف زیادی را دنبال می‌کنند و برای شناخته شدن مدام در حال رقابت هستند، صفحات فرود با تمرکز بر هدف واحد طراحی می‌شوند و به عنوان فراخوان برای عملی یا اقدام خاصی (CTA) شناخته می‌شوند.

پس در نتیجه صفحات فرود بهترین گزینه برای افزایش سرعت تبدیل کمپین‌های بازاریابی و کاهش هزینه تبلیغات فروش است.

در تصویر زیر چگونگی استفاده از صفحات فرود و اثر بخشی این صفحات را مشاهده می‌کنید:

 

صفحات فرود ممکن است در قیف بازاریابی شما قرار بگیرند، همان‌طور که می‌کنید، فرد با کلیک بر روی پیوندی در آگهی، ایمیل یا هرجای دیگری در وب، وارد صفحه‌ی فرود می‌شود و با دیدن یک صفحه جذاب و کارآمد، این بازدید به یک ثبت‌نام و خرید تبدیل می‌شود.

مهم نیست چگونه قسمت بالای قیف بازاریابی خود را پر کنید، یک صفحه فرود به شما کمک می‌کند تا از آن حداکثر استفاده را ببرید.

تفاوت اصلی بیم صفحه اصلی و صفحه فرود:

شاید به این نکته دقت کرده باشید، که در صفحات اصلی سایت چندین لینک وجود دارد، اما در صفحه‌ی فرود بر خلاف صفحه‌ی اصلی فقط یک لینک قرار داده می‌شود. اما چرا؟

در صفحات اصلی ممکن است چندین لینک تبلیغاتی وجود داشته باشد که خیلی اوقات باعث پرت شدن خواس خواننده می‌شود. اما قرارگیری لینک‌های کمتر در صفحات فرود، آن‌ها را بسیار متمرکز و هدفمند کرده است.

در واقع داشتن پیوندهای تبلیغاتی کمتر در صفحات فرود، تعداد کلیک‌های وسوسه انگیز توسط بازدیدکننده را کمتر کرده و نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری را افزایش می‌دهد. به یاد داشته باشید که وجود لینک‌های کمتر در این صفحه، آن را بسیار شکیل‌تر از صفحه‌های دیگر می‌کند؛ به همین دلیل بازاریابان متخصص همیشه از یک صفحه فرود اختصاصی به عنوان هدف اصلی خود استفاده می‌کنند.

مطمئناً، صفحه اصلی شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد و به مردم امکان می‌دهد طیف وسیعی از محصولات را بررسی کنند، اطلاعات بیش‌تری در مورد شرکت و ارزش‌های آن در اختیار داشته باشند، به هر کجای صفحه که می‌خواهند بروند، برای کار درخواست دهند، برخی از اطلاعیه‌های مطبوعاتی را بخوانند وشرایط خدمات را بررسی کنند، اما لزوماً خریدی انجام ندهند.

انواع صفحات فرود

بسته به ویژگی‌های کسب و کار شما، صفحات فرود با گرافیک‌های متفاوت وجود دارد. اما به طور کلی تمامی صفحات فرود با دو هدف زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

1) صفحه فرود برای شناسایی مشتریات بالقوه برای محصولات یا خدمات یک تجارت: این صفحات که ((Lead Gen)) یا ((Lead Capture)) نامیده می‌شوند، از یک فرم به عنوان فراخوان دعوت به عمل استفاده می‌کنند. این فرم معمولاً اطلاعات کلی مانند نام، آدرس و ایمیل بازدیدکنندگان را جمع‌آوری می‌کند. بازاریابان B2B (Business to Business)، و شرکت‌‌هایی که اقلام گران قیمت می‌فروشند از این نوع صفحه فرود برای ایجاد لیستی از مشتریان احتمالی استفاده می‌کنند. آن‌ها گاهی اوقات در ازای اطلاعات تماس بازدیدکنندگان، خدمات رایگان مانند کتاب الکترونیکی یا وبینار به مشتریان ارائه می‌دهند. بازاریابان تجارت الکترونیک همچنین می‌توانند از این صفحات برای ارائه حمل و نقل رایگان یا معاملات ویژه استفاده کنند.

2) صفحات فرود از طریق کلیک: صفحات کلیکی که اغلب توسط بازاریابان تجارت الکترونیک و SaaS(نرم‌افزار ارائه خدمات) مورد استفاده قرار می‌گیرند و مستقیماً برای فروش یا اشتراک یا دعوت بازدیدکنندگان به یک فراخوان، ساخته می‌شوند. این صفحات معمولاً برای فرستادن بازدیدکننده به اپلیکیشن فروشگاه، پرداخت و تکمیل تراکنش از یک دکمه ساده استفاده می‌کند.

محرک تردد به صفحات فرود

یکی از راه‌های افزایش تردد به صفحات فرود، افزایش تعداد بازدیدکننده‌های قیف بازاریابی است. در زیر به نکات کلیدی برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان صفحات فرود اشلره می‌کنیم:

1) ایجاد یک صفحه فرود مستقل: یک صفحه فرود مستقل، مطابق با نسخه آگهی خود، که دعوت به عمل را ارائه دهد، ایجاد کنید. مزیت این روش در این است که شما می‌توانید قبل از این‌که مشتریان به دنبال محصول شما باشند، یا قبل از این‌که آن محصول را از شما درخواست کنند، با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

2) ایجاد کمپین‌های ایمیل: ایمیل اغلب به دلیل دسترسی زیاد و هزینه کم در مقایسه با سایر سیستم عامل‌ها به عنوان موثرترین کانال بازاریابی شناخته می‌شود.

3) ایجاد محتوای با کیفیت: با ایجاد محتوای قانع کننده و مفید در وب‌سایت یا صفحات فرود خود، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما بیش‌تر در جستجوهای مرتبط ظاهر می‌شود. به خاطر داشته باشید که هر چه رتبه محتوای شما بالاتر باشد، در ارتباط با افزایش بازدیدکننده بهتر عمل می‌کند. در این راستا تیم خانه‌ی وب در تلاش است تا با ارائه‌ی خدمات سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو باعث بالابردن رتبه‌ی محتوای شما شود.

برای تهیه یک صفحه فرود حرفه‌ای چه کارهایی را باید انجام دهید؟

قبل از ایجاد صفحه فرود

قبل از ایجاد صفحه فرود، سوال‌های زیر را از خود بپرسید

1. هدف چیست؟ در دنیای ایده آل، بازدیدکنندگان با رسیدن به صفحه‌ی فرود شما چه می‌کنند؟

  • آیا آن‌ها محصولی می‌خرند؟
  • فرم‌های مربوط به اطلاعات تماس بازدیدکننده را پر می‌کنند؟
  • در خبرنامه ثبت‌نام می‌کنند؟
  • کتاب الکترونیکی را دانلود می‌کنند؟

در نظر داشته باشید که اولین قدم برای هر استراتژی تعیین اهداف است.

قبل از این‌که بتوانید تبدیل‌ها را ردیابی کنید، باید تبدیل‌ها را تعریف کنید.

2. من با چه کسی رقابت می‌کنم؟

  • آن‌ها از چه راهی برای موفقیت استفاده می‌کنند؟
  • چگونه می‌توانیم از موفقیت آن‌ها استفاده کنم؟

3. مخاطب من کیست؟

  • اهداف آن‌ها چیست؟

شاید بدیهی به نظر برسد، اما هرچه مخاطبان خود را بهتر درک و شناسایی کنید، بیش‌تر می‌‌توانید خواسته‌ها و نیاز‌های آن‌ها را برآورده کنید. مگراینکه بدانید مشتریان ایده‌آل شما چه کسانی هستند.

4. چگونه مخاطبان صفحه فرود من را مشاهده کردند؟

بسته به اینکه مخاطبان شما از کدام شبکه اجتماعی آمده‌اند، پیام خود را تغییر دهید. ممکن است یک پیام متفاوت برای کاربرانی که از صفحه گوگل به صفحه فرود شما رسیده‌اند مناسب باشد؛ اما برای کاربرانی که از توییتر یا فیس‌بوک آمده‌اند مناسب نباشد.

مشاغل با صفحات فرود بیش‌تر(+30)، نسبت به کسانی که تعداد انگشت‌شماری صفحات فرود دارند هفت برابر بیش‌تر مشتری ایجاد می‌کنند. بنابراین نمی‌توان ارزش این صفحات را انکار کرد. در حالت ایده‌آل شما برای هر گروه تبلیغاتی، یک صفحه فرود مناسب می‌خواهید، این کار تا حدودی مشکل به نظر می‌رسد؛ اما سعی کنید حداقل با یک صفحه فرود سفارشی در هر کمپین تبلیغاتی کار خود را شروع کنید.

نحوه ایجاد صفحات فرود عالی که بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل می‌کند

اکنون که سوالات اساسی قبل از ایجاد صفحات فرود را پوشش داده‌ایم، نوبت به بررسی این نکته رسیده است که چگونه می‌توانیم صفحات فرود عالی و قانع کننده بسازیم؟

1) در نوشتن اطلاعات صفحه فرود زیاد‌روی نکنید: یک صفحه فرود باید تمام اطلاعات لازم را ارائه دهد، اما نه به اندازه‌ای که بازدیدکننده را کلافه کند. اطلاعات ضروری که مورد علاقه مخاطبان شما است را ارائه دهید، نه بیشتر!

یک صفحه‌ی فرود عالی باید دارای مطالب کوتاه، شیرین و مرتب باشد تا خواننده را جذب کرده و آن را در صفحه نگه‌ دارد.

2) محتوای باکیفیتی که باعث ایجاد اعتماد می‌شود را ارائه دهید: محتوای غنی، مفید و مرتبط با موضوع خود را ارائه دهید. محتوای خوب و مطمئن باعث ایجاد اعتماد بازدیدکننده می‌شود.

3) کاری کنید که تمام مسیرهایی که برنامه‌ریزی کرده‌اید به هدف منتهی شوند: صفحات فرود عالی تمام مسیرهای ورودی و خروجی به صفحه خود را به دقت یادداشت می‌کنند. مهم است که نقاط خروج از صفحه خود را محدود کنید. هدف این است که بازدیدکنندگان را در مسیر مورد نظر قیف بازاریابی نگه دارید و اگر لینک‌ها باعث خروج مخاطبان از قیف بازاریابی می‌شوند، باید از آن‌ها کمتر استفاده کنید.

4) راه تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری را آسان کنید: هدف از ایجاد صفحات فرود این است که تا آن‌جا که ممکن است تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان آسان شود. پس تا حد ممکن راه‌های رسیدن به فرم ارسالی، فروشگاه، دانلود فایل‌ها و غیره را برای بازدیدکنندگان آسان کنید.

5) طراحی بی‌عیب و نقص داشته باشید: یک صفحه‌ی فرود باید به طور واضح طراحی شود. جهت‌یابی ساده و واضح داشته باشد و تمام اطلاعات مورد نیاز در این صفحه قرار گیرد. در این صفحات نباید از پاپ‌آپ استفاده شود و در صورت نیاز، بازدید کننده باید با کلیک بر روی دکمه‌ی خاصی سریع به صفحه‌ی مورد نظر منتقل شود. از این نظر طراحی این صفحه باید بدون عیب و مشکل انجام شود.

6) یک فراخوان روشن برای عمل خود داشته باشید: فراخوان به عملکرد را می‌توان در عنوان و همچنین متن دکمه ارائه کرد(به عنوتن مثال: “پیشنهاد کردن” یا “دانلود راهنمای بازاریابی رایگان”).

7) تیترهای جذاب ایجاد کنید: بیش‌تر صفحات فرود خوب از تیتر اصلی برای ارائه پیشنهاد و از عنوان فرعی برای توضیح بیش‌تر یا پیشنهادهای باارزش بیش‌تر استفاده می‌کنند. برای مثال، برای فروش یک کتاب الکترونیکی خاص می‌توانید برای تیتر اصلی “کتاب الکترونیک بازاریابی رایگان فیس‌بوک” و برای تیتر فرعی “بیاموزید که چگونه فالورها و لایک‌های بیش‌تری در فیس‌بوک به دست آورید” را بنویسید.

8) از کلمات جذاب استفاده کنید: از کلمات خاص “هیپنوتیزم‌کننده” برای بازدیدکنندگان ورودی استفاده کنید. به عنوان مثال استفاده از کلمه “شما” باعث می‌شود صفحه فرودتان برای بازدیدکنندگان شخصی به نظر برسد و امکان گفتگوی صمیمی را فراهم کند. یا کلمه “تصور کنید” خوانندگان را تشویق می‌کند تا محصول شما را تجسم کنند و میل به خریدشان افزایش یابد و کلمه “زیرا” به بازدیدکنندگان توضیح می‌دهد که چرا باید یک اقدام خاص را انجام دهند. این کلمات خیره‌کننده را در صفحه فرود خود امتحتن کنید.

9) درمورد بازدیدکنندگان صحبت کنید: سعی کنید با صحبت کردن بیش از حد در مورد خودتان،بازدیدکننده را خسته نکنید(این قانون در بسیاری از زمینه‌های زندگی می‌تواند صدق کند). حقیقت این است که بازدیدکنندگان به اهداف یا آرزوهای شما اهمیتی نمی‌دهند. آن‌ها فقط به دنبال اهدافشان هستند. نشان دهید که چه کاری می‌توانید برای آن‌ها انجان دهید و چگونه می‌توانید زندگی آن‌ها را بهبود بخشید.

10) در صورت لزوم از ویدئو استفاده کنید: صفحات فرود ویدئویی می‌توانند محصولات پیچیده را در دسترس قرار داده و بازدیدکنندگان شما را همزمان سرگرم کنند.

11) یک پیشنهاد عالی داشته باشید: ساذه‌ترین راه برای بدست آوردن تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری ارائه یک پیشنهاد فوق‌العاده است. اطمینان حاصل کنید که پیشنهاد شما به اندازه کافی برای کاربران جذاب است و این چیزی است که آن‌ها واقعاً می‌خواهند.

12) در یک نگاه سریع پیشنهاد شما را درک کنند: این بسیار مهم است که بازدیدکنندگان بتوانند با یک نگاه سریع اصل پیشنهاد شما را درک کنند. تخمین زده می‌شود که شما حدود 8 ثاتنیه فرصت دارید تا کاربران را متقاعد کنید تا در صفحه شما بمانند، بنابراین یک پیشنهاد ارزشمند باید سریع و قانع‌کننده باشد. هنگام ایجاد یک صفحه فرود، با برجسته کرذن هدف اصلی خود در عنوان، هنگام استفاده از عناوین فرعی برای اطلاعات بیش‌تر، درک بازدیدکننده از هدف مورد نظرتان را افزایش دهید. برای نشان دادن اطلاعات مهم از فونت‌ها و رنگ‌های متفاوت استفاده کنید.

13. صفحه فرود شما باید دارای تصاویر مرتبط و با کیفیت باشد: تصاویر روشن و چشم‌نواز و استفاده از نشانه‌های بصری، صفحه‌ای جذاب‌تر و تجربه کاربری بهتری را ایجاد می‌کند.

14. متن آگهی خود را با خدماتی که ارائه می‌دهید مطابقت دهید: صفحات فرود عالی از کلمات کلیدی مرتبط استفاده می‌کنند. اتصال باید واضح باشد و مدام به بازدیدکنندگان اطمینان دهد که در مسیر درستی قرار دارند. برای مثال اگر آگهی شما در مورد کیسه خواب است، نباید بازدیدکنندگان را به صفحه‌ای که در مورد چادرهای مسافرتی است هدایت کند.

15. فقط اطلاهات مورد ننیاز خود را درخواست کنید: اگر تبدیل بازدیدکنندگان شما به مشتری، نیازمند پر کردن فرم اطلاعات است، باید حواستان را جمع کنید که حداقل اطلاعات مورد نیاز خود را از کاربران بخواهید. در حالی که اکثر کاربران در ارائه نام و آدرس ایمیل خود مشکلی ندارند، درخواست اطلاعات درمورد شماره تلفن‌ها و تاریخ تولد می‌تواند نرخ ترک صفحه فرود شما را تا 50 درصد افزایش دهد. به یاد داشته باشید که نباید بیش از هفت فیلد را در فرم Gen Leaf خود در صفحه فرودتان قرار دهید.

16. از رنگ‌ها به درستی استفاده کنید: کتاب‌های طراحی داخلی اغلب رنگ‌های متفاوتی را برای اتاق‌ها و حالات معتلف پیشنهاد می‌دهند. مثلاً از قرمر برای اتاق غذاخوری هیجان انگیز یا از رنگ زرد برای آشپزخانه‌ای شاد و آرام استفاده می‌کنند. این نظریه رنگ مشابه باید در طراحی سابت شما پیاده سازی شود. بسیاری از بازاریابان ادعا می‌کنند که برخی از رنگ‌های دکمه مانند سبز یا قرمز باعث افزایش تبدیل صفحات فرود می‌شوند.

17. دکمه‌های اشتراک‌گذاری قابل کلیک کردن داشته باشید: بساری از مردم دوست دارند که مطالب مفید و ارزنده را با دیگران به اشتراک بگذارند. افزودن دکمه‌های اشتراک‌گذاری شانس شمارا برای به اشتراک گذاشتن مطالبتان در شبکه‌های اجتماعی افزایش می‌دهد. صفحات فرود عالی از این دکمه‌ها سخاوتمندانه استفاده می‌کنند.

18. تقدیر و تشکرهایی که از شما به عمل آمده را نشان دهید: اگر درگذشته کسب و کار شما تعریف‌های درخشانی دریافت کرده است، حتماً آن‌ها را به نمایش بگذارید.

19. صفحات فرود ریسپانسیو طراحی کنید: داشتن سایتی که با تلفن همراه به خوبی سازگار باشد، نرخ تبدیل بازدیدکنندگان شما به مشتری را دو برابر می‌کند.

20. سیگنال‌های اعتماد آن‌ها را به نمایش بگذارید: پس از اتمان کار، لوگوهای شرکت‌های مشهوری که با آن‌ها تجارت کرده‌اید، جوایزی که برنده شده‌اید و انجمن‌هایی که عضو آن‌ها هستید را به نمایش بگذارید تا اعتماد را در ذهن بازدیدکنندگان ایجاد کنید. یک صفحه فرود عالی بهترین قدم را برای راحتی و اطمینان خاطر بازدیدکنندگتن به نمایش می‌گذارد.

21. سرعت لود صفحه فرود را بالا ببرید: سرعت بسیار ضروری است، زیرا زمان بارگذاری بر نرخ بازده تاثیر بسزایی دارد. زمان بارگذاری را با کم کردن حجم تصاویر خود و با استفاده از ابزارهای حافظه پنهان کاهش دهید.

در این راستا تیم خانه‌ی وب پذیرای سفارشات شما می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست