منظور از وب‌سایت پزشکی چیست؟

در دنیای امروز، وب‌سایت‌های پزشکی بیش از یک مکان برای معرفی کارکنان و نشان دادن شماره تلفن و مکان تبدیل شده‌اند.

در واقع وب‌سایت‌ پزشکی شما مطب مجازی کلینیک شماست و تصویری دیجیتالی از عمل شما را نشام می‌دهد.

وب‌سایت شما اغلب اولین نقطه تماس با بیماران بالقوه و بهترین راه ارتباط با بیماران دائمی شما است و باید جدی گرفته شود. این بخش مهمی از رشد فعالیت پزشکی شما و کمک به بیمارانتان برای داشتن زندگی سالم‌تر است.

وب‌سایت پزشکی به طور معمول هزاران بازدیدکننده دارد و اولین برداشت مهم است. وب‌سایت شما هرگز بسته نمی‌شود، پس باید خدمات، سطح مراقبت و حرفه‌ای بودن شما را به وضوح نشان دهد.

به همین دلیل است که طراحی وب‌سایت پزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وب‌سایت‌های پزشکی باید حرفه‌ای، آموزنده، دقیق باشند و از نظر بصری سازگار بوده و برای مخاطب مورد نظر جذاب باشد.

اگر می‌خواهید وب‌سایت شما به موفقیت برسد، ده ویژگی کلیدی زیر را در نظر داشته باشید:

1) در صفحه اصلی سایت خود، یک پیشنهاد واضح با ارزش بالا قرار بدهید: این پیشنهاد باید به گونه‌ای باشد که در یک جمله یا کمتر کیفیت و نوع خدمات شما را به بیماران ارائه دهد. در اینترنت فقط چند ثانیه فرصت دارید تا تاثیر خوبی را بر جای بگذارید. بنابراین بیانیه پیشنهاد شما باید فوراً به بیماران بالقوه شما بگوید که به سایت مناسب راه یافته‌اند.

مثلا نگاهی به نحوه پیشنهاد مراقب‌های دندان‌پزشکی رویال با عنوان ((همه نیاز‌های دندان‌پزشکی شما زیر یک سقف)) بیندازید. اگرچه خلاقانه‌ترین تیتر جهان نیست، اما به طور کامل و واضح مفهوم خدمات ارائه‌دهنده خود را به مراجعه کننده می‌رساند.

2) اطلاعات تماس و ساعات کار خود را به طور واضح در سایتتان بنویسید: درحالی که اینترنت راه زیادی را طی کرده است، من فکر می‌کنم همه ما می‌توانیم موافق باشیم که دریافت توصیه‌های مهم پزشکی از طریق اینترنت هنوز چندان عملی نیست. برای این منظور وب‌سایت پزشکی شما باید تا آن‌جا که ممکن است دسترسی بازدیدکنندگان را به مطب شما آسان کند. پس باید اطلاعات تماس و ساعت کار خود را در جلو و مرکز هر صفحه وب‌سایتتان قرار دهید.

3) در سایت خود فرم‌های رزرو نوبت قرار دهید: افزودن فرم رزرو نوبت به بیماران شما اجازه می‌دهد بدون نیاز به بلند کردن تلفن، وقت خود را رزرو کنند. در حالی که همه‌ی وب‌سایت‌های پزشکی رزرو آنلاین ارائه نمیدهند، اما بسیاری از پزشکان آینده‌نگر، رزرو آنلاین را در وب‌سایت‌های خود ادغام می‌کنند.

4) به طراحی تعاملی (ریسپانسیو) سایت خود دقت کنید: طراحی ریسپانسیو یک تکنیک طراحی وب است که تضمین می‌کند وب‌سایت‌ها به همان اندازه که در رایانه رومیزی خوب دیده می‌شوند در دستگاه‌های تلفن همراه هم عالی به نظر برسند. با توجه به این‌که امروزه بیش‌تر استفاده از اینترنت در دستگاه‌های تلفن همراه اتفاق می‌افند، شما نمی‌توانید هزینه وب‌سایت پزشکی خود را فقط برای رایانه رومیزی صرف کنید. پس بهتر است طراحی سایت خود را به افراد با تجربه و کاردان بسپارید، تا این نکته‌ی بسیار مهم را در طراحی سایتتان در نظر بگیرند.

5) در مورد حوزه‌های پزشکی که در آن تخصص دارید توضیحی ارائه دهید: اگر بیماران با مساُله خاصی سر و کار دارند، به دنبال پزشکی می‌گردند که در آن زمینه خاص مورد نیازشان، فعالیت کند و تجربه داشته باشد. درواقع مهم‌ترین بخش وب‌سایت شما اطلاع رسانی به بیماران در مورد آن‌چه انجام می‌دهید است. ارائه حقایق و اطلاعات دقیق در وب‌سایتتان، ترس و تردید‌ها را بر طرف می‌کند و کنجکاوی بیماران بالقوه را به قرار ملاقات تبدیل می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد هنگام ملاقات با شما در نهایت اعتماد بیش‌تری به شما داشته باشند. این امر علاوه بر کمک به بیمارانی که قبلاً در سایت شما حضور داشتند، باعث می‌شود، بیماران بالقوه بتوانند شما را از طریق جستجوی گوگل، در مورد زمینه‌ی خاص مورد نیازشان راحت‌تر پیدا کنند.

6) مدرک تحصیلی خود را به نمایش بگذارید: نیاز به کمک پزشکی می‌تواند تا حدودی یک وضعیت استرس‌زا باشد. پس شما باید تمام تلاشتان را انجام دهید تا به بازدیدکنندگان خود در مورد تحوه مراقبتتات اطمینان دهید. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این‌کار فهرسا کردن و به نمایش گذاشتن مدارک تحصیلیتان است. گذاشتن یک بیوگرافی در کنار عکس‌ واقعی خودتان در این صفحات ضروری است و می‌تواند اعتماد بیماران را جلب کند.

7) گذاشتن بخش منابع بیماران: درحالی که بخش زیادی از وب‌سایت پزشکی شما باید بر روی جذب بیمار جدید متمرکز باشد، باید برای بیماران دائمی شما نیز، ازرش قائل شود. اکثر وب‌سایت‌های پزشکی شامل بخشی به نام منابع بیماران هستند؛ که اطلاعات بیمارانشان را در مورد مراحل اولیه ملاقات، فرم‌ها و دستورالعمل‌های بیمار، بیمه درمانی و غیره را در یک پرتابل مخصوص خود شخص دسته‌بندی می‌کند، تا هر فرد تاریخچه‌ای از مراحل درمان خود را در یک جا داشته باشد.

8) توصیه‌های بیماران برای کاربران: توصیفات بیمار یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌هایی است که می‌توانید برای افزایش بیماران بالقوه در مورد خدماتتان به سایت خود اضافه کنید. این توصیفات به بیماران بالقوه اجازه می‌دهد از طریق داستان‌های موفقیت آمیز بیماران گذشته شما با خدماتتان ارتباط برقرار کنند. در واقع مردم تمایل دارند به تجربه و داستان مراجعات بیماران به پزشک، اعتماد کنند. آن‌ها می‌خواهند تجربیاتی را از افرادی بشنوند که قبلاً این فرایند را انجام داده‌اند.

9)اطلاعات مراقبت‌های فوری:گاهی اوقات بیماران شما در طول شبانه روز به یک مشکل فوری برمی‌خورند؛ که نمی‌توانند تا صبح منتظر بمانند و باید به آن‌ها سریع رسیدگی شود. در این شرایط اضطراری، بیماران شما نمی‌خواهند وقت خود را برای یافتن اطلاعات مورد نیاز تلف کنند. بنابراین اگر مایل به ارائه خدمات مراقبت فوری هستید؛ می‌توانید در تمام صفحات سایت خود دکمه برجسته مراقبت‌های فوری را برای دسترسی راحت بیمارانتان قرار دهید.

10) قسمتی از سایت خود را به وبلاگ یا صفحه اخبار اختصاص دهید: وبلاگ‌ها فقط برای سرگرمی نیستند. آن‌ها راه مفیدی را برای انجام چند کار مختلف در اختیار شما قرار می‌دهند:

  1. با نوشتن پست‌های وبلاگ در مورد مسائل پزشکی، اعتبار ایجاد کنید.
  2. بیماران را در جریان فعالیت‌ها یا رویدادهای خود قرار دهید.
  3. به بیماران بالقوه در موتورهای جستجو مانند گوگل دسترسی پیدا کنید.

در نظر داشته باشید، در حالی که حفظ وبلاگ به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد، از نظر افزایش اعتبار و دیده شدن، سود قابل توچهی را به همراه خواهد داشت.

به طور خلاصه چه در تلاش برای یافتن بیماران جدید باشید؛ یا بخواهید به بیماران دائمی خود کمک کنید، داشتن وب‌سایت پزشکی در برقراری ارتباط با افراد برای هر پزشک امری ضروری و مفید تلقی می‌شود.

در این راستا تیم حرفه‌ای خانه‌ی وب پذیرای سفارشات شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست